Jeden most rozbierają i zaczynają budowę drugiego
Budowa Wisłokostrady to największa z trwających obecnie w Rzeszowie inwestycja warta około 170 mln zł. Ponad dwukilometrowa droga połączy al. Rejtana z ul. gen. Maczka. Tak powstanie połączenie południa miasta z północą i drogą eksperesową S-19. Po zakończeniu budowy powinien się zmniejszyć ruch samochodowy w centrum Rzeszowa na al. Piłsudskiego i wiadukcie Tarnobrzeskim oraz na rondzie Pobitno.
W pierwszej połowie marca z ruchu wyłączono ok. 500-metrowy odcinek ul. Ciepłowniczej. Rozpoczęła się rozbiórka starego, wąskiego mostu Załęskiego. „Rozebrano już nawierzchnię jezdni, robotnicy skuli płytę pomostu, zdemontowali belki prefabrykowane ze skrajnych przęseł, demontują belki na środkowym przęśle i stawiają platformy robocze pod palownice” – poinformował w poniedziałek Artur Gernand z kancelarii prezydenta Rzeszowa.
Wąski most zastąpi przeprawa z dwoma pasy ruchu w obydwu kierunkach, wzdłuż których będą chodniki i ścieżki rowerowe.
Częścią Wisłokostrady będzie też drugi most – na rzece Młynówka. „Trwają prace związane z wykonaniem pali stanowiących posadowienie tej przeprawy. Budowane są także drogi technologiczne wzdłuż całej budowy oraz platformy robocze pod podpory estakady, która przebiegać będzie nad torami kolejowymi” – przekazał Gernand.
Budowa Wisłokostrady rozpoczęła się pod koniec września ubiegłego roku. Odpowiada za nią konsorcjum firm: Antex II i Wysowa Mosty. Nowa droga ma być gotowa wiosną 2026 roku. (PAP)
autorka: Agnieszka Lipska
al/ drag/