Sportowe dotacje dla organizacji pozarządowych
Miasto nie mówi ostatniego słowa, jeśli chodzi o dotacje dla sportu. Kolejny konkurs dotacyjny o wartości 1 mln zł zostanie rozstrzygniety w ciągu najbliższych dni.Chcemy pokazać, jakie znaczenie wśród mieszkańców ma sport i jaką rolę odgrywają organizacje pozarządowe w promowaniu zdrowego, aktywnego trybu życia. Sport nie tylko rozwija talenty i buduje hobby, ale też promuje wartości takie jak fair play, determinacja oraz dążenie do doskonałości. I cieszę się, że samorzad może w tym pomagać – podkreślił Konrad Fijołek, Prezydent Rzeszowa.
Nagrody prezydenta dla sportowcówA jeśli dobre wieści z Ministerstwa Finansów się sprawdzą to może jeszcze w II półroczu uda się ogłosić kolejny konkurs – zdradza Prezydent Fijołek.
Podczas czwartkowego spotkania w ratuszu przedstawione zostały inne tegoroczne miejskie wydatki na sport. Wśród nich są Nagrody Prezydenta Rzeszowa za wybitne osiągnięcia sportowe. Ich łączna wartość wynosi w 2024 roku 700 tys. zł. – W tym roku na ten cel mamy o 100 tys. zł więcej. W przyszłości będziemy chcieli, aby ta kwota była jeszcze wyższa – nie kryje Prezydent.
Tegoroczne budżety Wydziału Sportu i Rekreacji to ponad 8,6 mln, a budżet ROSiR-u to ok. 24 mln zł.
Jeśli chodzi o utrzymanie infrastruktury sportowej w mieście, to koszty utrzymania pochłaniają ponad 26 mln zł. Natomiast dochód z obiektów stanowi ponad 10 mln zł. – 20 lat temu jak otwieraliśmy halę na Podpromiu dokładaliśmy do niej już wtedy 1 mln zł. Teraz dopłacamy tyle samo. To pokazuje, że dyrektor ze wszystkimi podmiotami dobrze pracuje. Po 1 mln dokładamy do prawie każdego obiektu sportowego, oprócz basenu na Matuszczaka, gdzie jest trochę więcej, ale to nie jest zły wskaźnik, gdy patrzymy na inne miasta.
Sportowa promocja
Z budżetu Wydziału Polityki Społecznej na dotacje dla NGO, finansowanie pozalekcyjnych zajęć sportowych oraz cyklicznych wydarzeń wydane zostanie w tym roku ponad 2,2 mln zł.Z budżetu Wydziału Marki Miasta Współpracy Gospodarczej i Turystyki na promocję przez sport wydatkowanych jest ponad 12 mln zł. - Z szacunkowych wyliczeń wynika, że wkładamy 12 mln, ale za to mamy ekwiwalent promocyjny miasta w wysokości aż 100 mln zł – precyzuje Konrad Fijołek.