Pierwszy asfalt na Wisłokostradzie
fot. nadesłane
Na nowym Moście Załęskim, który jest częścią budowy Wisłokostrady rozpoczęło się układanie pierwszych warstw nawierzchni.
REKLAMA
Budowa Wisłokostrady jest największą z obecnie trwających inwestycji w Rzeszowie. Prace są prowadzone bardzo sprawnie. W 2024 roku zaplanowano wykonanie robót o wartości 60 mln zł. Wiadomo już jednak, że tegoroczne wykonanie będzie większe od tego od tego zaplanowanego. Na koniec listopada wartość prac na budowie Wisłokostrady wyniosła 70 mln zł.
Zaawansowane są już prace przy budowie nowego Mostu Załęskiego. Zabetonowano płytę pomostu jezdni lewej i prawej, obecnie trwają tam prace przy układaniu warstwy wiążącej nawierzchni. Z kolei na moście na rzece Młynówka prowadzone są prace wykończeniowe.
Ważnym elementem inwestycji jest budowa estakad nad torami kolejowymi. Wykonano już prace palowe pod 14 z 16 podpór. Ponadto zabetonowano 14 z 16 ław fundamentowych podpór oraz zabetonowano 22 z 24 słupów (dwa słupy na jedną podporę) pod filary. Obecnie trwają prace szalunkowe oraz zbrojarskie na jezdni prawej.
Wykonawca pracuje też przy budowie dwóch murów oporowych. Pierwszy z nich powstaje w rejonie ulicy Konfederatów Barskich, drugi pomiędzy estakadami.
Rozpoczęło się układanie asfaltowej podbudowy na lewej jezdni odcinka Wisłokostrady - od skrzyżowania z ul. Lwowską do mostu na Młynówce oraz na odcinku od placu targowego w kierunku budowanej estakady.
Wisłokostrada ma być gotowa w maju 2026 roku. Niewykluczone jednak, że inwestycję uda się zakończyć przed tym terminem.
Zaawansowane są już prace przy budowie nowego Mostu Załęskiego. Zabetonowano płytę pomostu jezdni lewej i prawej, obecnie trwają tam prace przy układaniu warstwy wiążącej nawierzchni. Z kolei na moście na rzece Młynówka prowadzone są prace wykończeniowe.
Ważnym elementem inwestycji jest budowa estakad nad torami kolejowymi. Wykonano już prace palowe pod 14 z 16 podpór. Ponadto zabetonowano 14 z 16 ław fundamentowych podpór oraz zabetonowano 22 z 24 słupów (dwa słupy na jedną podporę) pod filary. Obecnie trwają prace szalunkowe oraz zbrojarskie na jezdni prawej.
Wykonawca pracuje też przy budowie dwóch murów oporowych. Pierwszy z nich powstaje w rejonie ulicy Konfederatów Barskich, drugi pomiędzy estakadami.
Rozpoczęło się układanie asfaltowej podbudowy na lewej jezdni odcinka Wisłokostrady - od skrzyżowania z ul. Lwowską do mostu na Młynówce oraz na odcinku od placu targowego w kierunku budowanej estakady.
Wisłokostrada ma być gotowa w maju 2026 roku. Niewykluczone jednak, że inwestycję uda się zakończyć przed tym terminem.
PRZECZYTAJ JESZCZE